Hogyan tudod a lakásodat vonzóbbá tenni és a lakásvásárlást elősegíteni? Tudtad, hogy a szebben becsomagolt termékért többet fizetnek a vásárlók, mint az igénytelenül hagyott dolgok után? A te terméked ebben az esetben az ingatlan, ezért jó ha odafigyelsz rá! Összegyűjtöttem neked néhány trükköt és tippet ahhoz, hogy a lakásodat sikeresen tudd értékesíteni és ne kelljen „akciózni” vagy alkudozni! Nézzük azt az 5 legfontosabb trükköt, amivel több pénzért tudod eladni az ingatlanod! Gondolkodj a lakásvásárló fejével!

1. Fürdőszoba

Te melyiket vásárolnád meg szívesebben? Tudtad, hogy a lakásvásárláskor legelőször a fürdőszobát lesik igazából? A legtöbben ott követik el a hibát, hogy nem eladni akarják a lakásukat, hanem be akarják vezetni a vevőt az életükbe! Ki kiváncsi arra, hogy milyen módon használod a fürdőszobát? Kit érdekel, hogy milyen tusfürdővel mosakszol? Ennek durvább fokozatai, amikor a fürdőszobában a csempére ragadt szőr és hajszálakkal találkozunk. Kicsit gondolkodjunk értékesítő fejjel! Érdemes teljesen kitakarítani ezt a helyiséget, ügyelni az illatra (a legtöbb ember erről teljesen megfeledkezik, pedig a szoba illata döntően befolyásolja a megitélést és hozzáállást- ruházz be légfrissítőre!), a tisztaságra, a rendezettségre és a minimalizmusra. Mindent, amit eldughatunk, azt tegyük el. Amikor jönnek megnézni a lakást, akkor ne a szennyesünk vagy a használt fogkefénk fogadja a vevőt, mert könnyen elmehet a kedve mindentől. Eladás előtt állapottól függően érdemes lehet beruházni néhány apróságba. Ha a második képhez hasonlít a fürdőszobánk, akkor nyílván nem elvárás, hogy újra építsd az egészet. Helyette olyan olcsó és apró csinosítgatásokkal lehet operálni, mint:

  • új és színes WC ülőke
  • 1-2-3 fürdőszobai csempematrica, amivel el tudjuk az első tekintetet vonni a falak állapotáról
  • Valami olcsóbb lámpa/lámpabúra megvásárlása, amivel azt az érzést kelthetjük, hogy egy felújított fürdőszobába léptünk be
  • új wc kefe és tartó (ami színben passzol az ülökéhez és a matricák stílusához)
  • ha anyagilag belefér, akkor még egy olcsóbb új csap is sokat dobhat a dolgokon

2. Klíma

Itt most ne arra gondolj, hogy egy klímaberendezést kell vásárolnod. Kulcsfontosságú, hogy amikor megérkezik a leendő vevőd, akkor komfortosan érezze magát. Ne legyen túl hideg, de ne legyen túl meleg sem. Ne akarjon fulladozni az áporodott levegő miatt. Érdemes teljesen kiszellőztetni a lakást, és időjárástól függően kialakítani az optimális lakásklímát arra az egy órára, amíg ott vannak. Az optimális lakásklímát ne magadhoz igazítsd! Próbálj meg semleges lenni és törekedj arra, hogy:

  • a levegő kellően cserélődjön (nyáron egy ventilátor felállítása vagy az ablakok résnyire nyitása sokat dobhat a dolgon)
  • a hőmérséklet ne legyen több vagy kevesebb, mint amit egy pulloverben kényelmesen el lehet viselni. Ugyanis a vevőd nem fog nekivetkőzni például télen. Leveti a kabátját és nekivágtok. Akkor pedig ehhez kell alkalmazkodnod. Annál rosszabb nincsen, amikor azért rohantok, mert a vevő kényelmetlenül érzi magát izzadás közben.

 

3. Konyha

Itt ugyanaz a tanácsom, mint a fürdőszobánál. Senki nem kiváncsi az életetekre. Sőt! Ha nem tud azonosulni az általatok „alkalmazott” mindennapos konyhai higéniával, akkor bizony nem fogja magát kényelmesen érezni és a lakás sem tetszik neki jobban. Mindent el kell pakolni, törekedni kell az esztétikusságra és minimalizmusra. A minimalizmus nagyon fontos, ugyanis nem tudhatod, hogy a vevő mit fog magával hozni, hogyan akarja berendezni a lakást. Nem a te tányérjaidat, poharaidat fogja használni. Akkor pedig ezek ne is legyenek szem előtt. Itt is figyelj a kellemes illatokra és még véletlenül se legyél főzés közben, amikor megérkeznek a vevőid. Nem tudhatod, hogy kit irritál a főzésből eredő konyhai illat és kit nem. Nem kifőzdében jött, hanem a lakásodat megvásárolni. Közelítsd meg a témát, mintha te lennél a lakásvásárló! Tippek:

  • mossál fel
  • tisztítsd le a csempét, ha van (ne legyenek kifröccsent kajafoltok)
  • tisztítsd meg az elektronikai eszközeidet (mikro, hűtő, stb…)
  • Nyisd ki legalább bukóra az ablakot és légfrissítővel fújjál be
  • A konyha egy központi helye a lakásnak. Nagyon fontos, hogy tiszta és világos legyen. Ezért még véletlenül se besötétített konyhával várd a vendéged
  • Egy váza illatos és színben pompázó virág sem árthat, ami szinte minden esetben pozitívan hat a vevőnkre
  • a konyhaasztali terítődet cseréld le tisztára

4. A szobák

Előre fel kell készülnöd, hogy minden helyiséget meg fognak nézni a vevőid. Minden szobát ki kell takarítani, mindenhonnan el kell tüntetned a kellemetlen „hazai illatokat”, mindenhol szellőztetni kell, mindent próbálj kivilágosítani természetes fénnyel. Ha van gyerekszoba (pláne tini szoba), akkor azt is rendbe kell tenni. Nem elég, ha a nappalit csinosítod ki, miközben a tini szobája romokban hever. Tippek:

  • Érdemes ügyelned a színharmoniára
  • Érdemes beszerezned néhány olcsóbb lakásdekor elemet, amivel modernebbé és újabbá varázsolhatod a lakásodat
  • Ne 5 percel az érkezők előtt mossál fel
  • Mindenhol illatosíts, de ne vidd túlzásba
  • Amikor beszélgettek, akkor ne panaszkodjál, mert ezzel rontod az alku pozíciódat
  • Ne otthonkában várjad a vevőt, de ne is frakkban. Próbálj meg jó ruhában mutatkozni előtte, ami a te stílusodba még belefér és természetesen hat. Tanulmányok bizonyítják, hogy a vevő azoknak hajlandó többet fizetni, akik jobb, tiszta és rendezett ruhában tárgyal. Valamiért a vevő ezeket az embereket komolyabb tárgyalófélnek tekinti. Ellenben, aki szakadt „otthonkában”, mindennapos otthoni viseletében próbál lazázni, azt kevésbé veszik komolyan és azonnal romlik az alku pozíciója= kevesebb pénzt kapsz a lakásért!

5. A színek befolyásolnak a lakásvásárlásban, avagy a tippeket próbáld alkalmazni az eladás során

A kék színt gyakran azonosítják a vízzel, az állandósággal és folyamatossággal. Leginkább a multik színe, így valamiféle biztonságot reprezentál az emberek számára. Ez a szín megnyugtat, lelassítja az anyagcserét, elősegíti a megfontolt döntést. Kimutatott tény, hogy a férfiak különösen szeretik a kék színt a marketinganyagokhoz felhasználni. A szín, amelyik az eget és az óceánt szimbolizálja, többek között a bizalmat, a lojalitást, az elégedettséget és az intellektust közvetíti. 
A narancssárga egyesíti a vörös energiáját a boldogságos sárgával. Az öröm, a napsütés, a trópusok színe. Boldogságot, kreativitást, sikert közvetít. Az emberi szemnek a narancs nagyon meleg szín, és ez hatással van az érzelmekre. Ez a szín jellemzően megköveteli a néző figyelmét, miközben tele van energiával, és kényelmes érzést kelt. Biológiailag a narancssárga megnöveli a szervezet oxigénellátását, és köztudottan serkenti az agyműködést. A fiatalok legkedveltebb színe a marketingben, amelyik a „cool” életérzést közvetíti (gondolj csak a Fantára!).
A zöldet mindenki a természettel, az egészséggel azonosítja. Kényelmes szín, mely a bioritmusra a legmegnyugtatóbb hatással van. Sokak szerint segít a látás javításában. A pénzügyi szektor legkedveltebb színe (OTP, FHB például), amely bizalmat és nyugalmat áraszt magából, és azt az érzetet kelti, hogy a legjobb helyen van az ügyfél.
A Lilla spirituális szín, mely már egy következő szintre emel. A fejlődés színe, a luxusé, a minőségé. Nem véletlenül hívják a lilát a királyok igazi színének, és ez a prémium termékek esetében is gyakran megjelenik. Az ember elemi vágya a minőségre és luxusra való törekvés, amit ez a szín megerősíthet egy-egy márka esetében.
A sárga szín leginkább a Nappal hozható összefüggésbe, annak melegével, bájával és szükségességével. Vidám, „cool” érzetet kelt az emberben, játékossá tesz, serkenti az agyműködést, és képes energiával feltölteni bárkit. A gyerekek és az utazni vágyó felnőttek rendkívül pozitívan reagálnak a sárga színnel jelölt reklámanyagokra. Első ránézésre képes megszólítani az embert.
] A piros/vörös a legerőteljesebb szín mind közül. Izgató és szenvedélyes. Felgyorsítja a légzést, számos esetben még a vérnyomásra is komoly hatással van (férfi társaimnak ajánlom figyelmükbe a felgyorsult szívverést, amikor vörös ruhában látunk meg egy nőt). Ezzel a színnel elképesztően hatékonyan lehet kiemelni, figyelmet felhívni. A vörös biztosan cselekvésre buzdít mindenkit, miközben maga a szín melegséggel tölti el az embert. Elég csak arra gondolni, hogy ez a szín a szerelem színe (is), ami a világ legfantasztikusabb dolga!

Meg kell tenned!

A vevők gyakran „színalapú” döntést hoznak vásárlásaik során. A Color Marketing Group szerint több mint 85%-ban a szín befolyásoló tényező, döntésfaktor. Természetesen erre játszanak a profik, és úgy alakítják ki a kínálatukat, hogy az színügyileg patent legyen: első blikkre eladja magát a termék azáltal, hogy kellemes érzéseket kelt az emberben. Az alábbiakban 4 módot írok le, amellyel hatást lehet gyakorolni az emberekre.

  1. Ébressz komfortérzetet a vevőkben! Érezzék magukat otthon! Ezt leginkább a „barátságos” színekkel tudod elérni, mint például a narancs és barna. Ezek a „meleg” színek gyakorlatilag a helyiségbe invitálnak, és a vásárlókat összehozzák a bolttal. Mivel a narancs boldoggá tesz, ezért olyan feromonok termelődnek a szervezetben, amelyek megkönnyítik a döntésed, felszabadítanak, és könnyebben fogsz vásárolni olyan dolgokat is, amilyeneket alapból nem igazán akartál.
  2. „Figyelmeztesd a vevőket 1-1 kiemelt termékre!”
  3. Ezt a legkönnyebben a vörös szín használatával tudod elérni, hiszen a szenvedélyes vörös a leginkább kiemelő hatású, és ráadásul egyből cselekvésre is késztet. Linda Cahan szerint az emberek többet vásárolnak, ha az adott termék vörös.
  4. „Színnel építsd fel a márkád!”Elég csak a Monster energiaital-gyártót felhozni példának, amely erőteljesen ráfeküdt a színekre: egy-egy italát különféle színekkel jelöli és különbözteti meg az általuk elérni kívánt hatások szerint. Ha azt kérdezed valakitől, hogy mi jut eszébe először a márkáról, akkor 10-ből 9-en biztosan azt válaszolják, hogy ez az a ZÖLD karmolásos márka, nem? Sikerült egy igazi „zöld márkát” felépíteni, ami kiemeli a tömegből.
  5. Szerintem szinte mindenki járt már az IKEA-ban, és az általuk előre berendezett bemutatószobákban állva általában mindenkiből előtört a vágy, hogy neki 1 az 1-ben kell az. Belegondoltál, hogy ennek mi az oka? Próbáld ki legközelebb az agyadnak parancsba adni, hogy színtelenítse a képet, és próbáld meg fekete-fehérben, nettó a bútorokat látni! Meg fogsz lepődni az eredményen. Az IKEA kiválóan alkalmazza a „Mondj el egy történetet a színekkel!” szabályt. Tökéletesen kiválasztott színösszetétellel (és természetesen a bútorzattal) érik el azt a hatást (esetünkben jövőbeni élethelyzetet), hogy magunk előtt látjuk az adott szobában az elkövetkezendő 5 évünket, és szinte egy komplett sztorit kapunk (ha érted, mire gondolok).


Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.Az esetleges elírásokért felelősséget nem vállalunk.