Hogyan tudod a lakásodat vonzóbbá tenni és a lakásvásárlást elősegíteni? Tudtad, hogy a szebben becsomagolt termékért többet fizetnek a vásárlók, mint az igénytelenül hagyott dolgok után? A te terméked ebben az esetben az ingatlan, ezért jó ha odafigyelsz rá! Összegyűjtöttem neked néhány trükköt és tippet ahhoz, hogy a lakásodat sikeresen tudd értékesíteni és ne kelljen „akciózni” vagy alkudozni! Nézzük azt az 5 legfontosabb trükköt, amivel több pénzért tudod eladni az ingatlanod! Gondolkodj a lakásvásárló fejével!
1. Fürdőszoba
Te melyiket vásárolnád meg szívesebben? Tudtad, hogy a lakásvásárláskor legelőször a fürdőszobát lesik igazából? A legtöbben ott követik el a hibát, hogy nem eladni akarják a lakásukat, hanem be akarják vezetni a vevőt az életükbe! Ki kiváncsi arra, hogy milyen módon használod a fürdőszobát? Kit érdekel, hogy milyen tusfürdővel mosakszol? Ennek durvább fokozatai, amikor a fürdőszobában a csempére ragadt szőr és hajszálakkal találkozunk. Kicsit gondolkodjunk értékesítő fejjel! Érdemes teljesen kitakarítani ezt a helyiséget, ügyelni az illatra (a legtöbb ember erről teljesen megfeledkezik, pedig a szoba illata döntően befolyásolja a megitélést és hozzáállást- ruházz be légfrissítőre!), a tisztaságra, a rendezettségre és a minimalizmusra. Mindent, amit eldughatunk, azt tegyük el. Amikor jönnek megnézni a lakást, akkor ne a szennyesünk vagy a használt fogkefénk fogadja a vevőt, mert könnyen elmehet a kedve mindentől. Eladás előtt állapottól függően érdemes lehet beruházni néhány apróságba. Ha a második képhez hasonlít a fürdőszobánk, akkor nyílván nem elvárás, hogy újra építsd az egészet. Helyette olyan olcsó és apró csinosítgatásokkal lehet operálni, mint:
- új és színes WC ülőke
- 1-2-3 fürdőszobai csempematrica, amivel el tudjuk az első tekintetet vonni a falak állapotáról
- Valami olcsóbb lámpa/lámpabúra megvásárlása, amivel azt az érzést kelthetjük, hogy egy felújított fürdőszobába léptünk be
- új wc kefe és tartó (ami színben passzol az ülökéhez és a matricák stílusához)
- ha anyagilag belefér, akkor még egy olcsóbb új csap is sokat dobhat a dolgokon
2. Klíma
Itt most ne arra gondolj, hogy egy klímaberendezést kell vásárolnod. Kulcsfontosságú, hogy amikor megérkezik a leendő vevőd, akkor komfortosan érezze magát. Ne legyen túl hideg, de ne legyen túl meleg sem. Ne akarjon fulladozni az áporodott levegő miatt. Érdemes teljesen kiszellőztetni a lakást, és időjárástól függően kialakítani az optimális lakásklímát arra az egy órára, amíg ott vannak. Az optimális lakásklímát ne magadhoz igazítsd! Próbálj meg semleges lenni és törekedj arra, hogy:
- a levegő kellően cserélődjön (nyáron egy ventilátor felállítása vagy az ablakok résnyire nyitása sokat dobhat a dolgon)
- a hőmérséklet ne legyen több vagy kevesebb, mint amit egy pulloverben kényelmesen el lehet viselni. Ugyanis a vevőd nem fog nekivetkőzni például télen. Leveti a kabátját és nekivágtok. Akkor pedig ehhez kell alkalmazkodnod. Annál rosszabb nincsen, amikor azért rohantok, mert a vevő kényelmetlenül érzi magát izzadás közben.
3. Konyha
Itt ugyanaz a tanácsom, mint a fürdőszobánál. Senki nem kiváncsi az életetekre. Sőt! Ha nem tud azonosulni az általatok „alkalmazott” mindennapos konyhai higéniával, akkor bizony nem fogja magát kényelmesen érezni és a lakás sem tetszik neki jobban. Mindent el kell pakolni, törekedni kell az esztétikusságra és minimalizmusra. A minimalizmus nagyon fontos, ugyanis nem tudhatod, hogy a vevő mit fog magával hozni, hogyan akarja berendezni a lakást. Nem a te tányérjaidat, poharaidat fogja használni. Akkor pedig ezek ne is legyenek szem előtt. Itt is figyelj a kellemes illatokra és még véletlenül se legyél főzés közben, amikor megérkeznek a vevőid. Nem tudhatod, hogy kit irritál a főzésből eredő konyhai illat és kit nem. Nem kifőzdében jött, hanem a lakásodat megvásárolni. Közelítsd meg a témát, mintha te lennél a lakásvásárló! Tippek:
- mossál fel
- tisztítsd le a csempét, ha van (ne legyenek kifröccsent kajafoltok)
- tisztítsd meg az elektronikai eszközeidet (mikro, hűtő, stb…)
- Nyisd ki legalább bukóra az ablakot és légfrissítővel fújjál be
- A konyha egy központi helye a lakásnak. Nagyon fontos, hogy tiszta és világos legyen. Ezért még véletlenül se besötétített konyhával várd a vendéged
- Egy váza illatos és színben pompázó virág sem árthat, ami szinte minden esetben pozitívan hat a vevőnkre
- a konyhaasztali terítődet cseréld le tisztára
4. A szobák
Előre fel kell készülnöd, hogy minden helyiséget meg fognak nézni a vevőid. Minden szobát ki kell takarítani, mindenhonnan el kell tüntetned a kellemetlen „hazai illatokat”, mindenhol szellőztetni kell, mindent próbálj kivilágosítani természetes fénnyel. Ha van gyerekszoba (pláne tini szoba), akkor azt is rendbe kell tenni. Nem elég, ha a nappalit csinosítod ki, miközben a tini szobája romokban hever. Tippek:
- Érdemes ügyelned a színharmoniára
- Érdemes beszerezned néhány olcsóbb lakásdekor elemet, amivel modernebbé és újabbá varázsolhatod a lakásodat
- Ne 5 percel az érkezők előtt mossál fel
- Mindenhol illatosíts, de ne vidd túlzásba
- Amikor beszélgettek, akkor ne panaszkodjál, mert ezzel rontod az alku pozíciódat
- Ne otthonkában várjad a vevőt, de ne is frakkban. Próbálj meg jó ruhában mutatkozni előtte, ami a te stílusodba még belefér és természetesen hat. Tanulmányok bizonyítják, hogy a vevő azoknak hajlandó többet fizetni, akik jobb, tiszta és rendezett ruhában tárgyal. Valamiért a vevő ezeket az embereket komolyabb tárgyalófélnek tekinti. Ellenben, aki szakadt „otthonkában”, mindennapos otthoni viseletében próbál lazázni, azt kevésbé veszik komolyan és azonnal romlik az alku pozíciója= kevesebb pénzt kapsz a lakásért!
5. A színek befolyásolnak a lakásvásárlásban, avagy a tippeket próbáld alkalmazni az eladás során

Meg kell tenned!
A vevők gyakran „színalapú” döntést hoznak vásárlásaik során. A Color Marketing Group szerint több mint 85%-ban a szín befolyásoló tényező, döntésfaktor. Természetesen erre játszanak a profik, és úgy alakítják ki a kínálatukat, hogy az színügyileg patent legyen: első blikkre eladja magát a termék azáltal, hogy kellemes érzéseket kelt az emberben. Az alábbiakban 4 módot írok le, amellyel hatást lehet gyakorolni az emberekre.
- Ébressz komfortérzetet a vevőkben! Érezzék magukat otthon! Ezt leginkább a „barátságos” színekkel tudod elérni, mint például a narancs és barna. Ezek a „meleg” színek gyakorlatilag a helyiségbe invitálnak, és a vásárlókat összehozzák a bolttal. Mivel a narancs boldoggá tesz, ezért olyan feromonok termelődnek a szervezetben, amelyek megkönnyítik a döntésed, felszabadítanak, és könnyebben fogsz vásárolni olyan dolgokat is, amilyeneket alapból nem igazán akartál.
- „Figyelmeztesd a vevőket 1-1 kiemelt termékre!”
- Ezt a legkönnyebben a vörös szín használatával tudod elérni, hiszen a szenvedélyes vörös a leginkább kiemelő hatású, és ráadásul egyből cselekvésre is késztet. Linda Cahan szerint az emberek többet vásárolnak, ha az adott termék vörös.
- „Színnel építsd fel a márkád!”Elég csak a Monster energiaital-gyártót felhozni példának, amely erőteljesen ráfeküdt a színekre: egy-egy italát különféle színekkel jelöli és különbözteti meg az általuk elérni kívánt hatások szerint. Ha azt kérdezed valakitől, hogy mi jut eszébe először a márkáról, akkor 10-ből 9-en biztosan azt válaszolják, hogy ez az a ZÖLD karmolásos márka, nem? Sikerült egy igazi „zöld márkát” felépíteni, ami kiemeli a tömegből.
- Szerintem szinte mindenki járt már az IKEA-ban, és az általuk előre berendezett bemutatószobákban állva általában mindenkiből előtört a vágy, hogy neki 1 az 1-ben kell az. Belegondoltál, hogy ennek mi az oka? Próbáld ki legközelebb az agyadnak parancsba adni, hogy színtelenítse a képet, és próbáld meg fekete-fehérben, nettó a bútorokat látni! Meg fogsz lepődni az eredményen. Az IKEA kiválóan alkalmazza a „Mondj el egy történetet a színekkel!” szabályt. Tökéletesen kiválasztott színösszetétellel (és természetesen a bútorzattal) érik el azt a hatást (esetünkben jövőbeni élethelyzetet), hogy magunk előtt látjuk az adott szobában az elkövetkezendő 5 évünket, és szinte egy komplett sztorit kapunk (ha érted, mire gondolok).